hachi Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 How does one purchase tickets to this? Can we choose our seat? Who's going? Quote
hachi Posted September 24, 2018 Author Posted September 24, 2018 OK, I think I'll ask people I know who are already in Japan about this. But feel free to discuss this concert here. My mind is scrambling for ideas on how to go this! Quote
Convectuoso Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 5 hours ago, hachi said: OK, I think I'll ask people I know who are already in Japan about this. But feel free to discuss this concert here. My mind is scrambling for ideas on how to go this! Mine too! Quote
no3Ljm Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 I'll just wait for it to come out in Blu-Ray. I don't mind looking at their faces up-close. And less crowd cheering on the audio. Quote
hachi Posted September 25, 2018 Author Posted September 25, 2018 Ooops, you're supposed to get tickets via lottery for members of some club. Not sure if I wanna take the extra step of joining that club just for the chance to win a ticket. There goes my dream of being in a real live Macross concert in Japan I'll probably just have to content myself with the Blu-ray, same with no3Ljm. Quote
isamu Posted September 25, 2018 Posted September 25, 2018 14 hours ago, hachi said: Ooops, you're supposed to get tickets via lottery for members of some club. Not sure if I wanna take the extra step of joining that club just for the chance to win a ticket. There goes my dream of being in a real live Macross concert in Japan I'll probably just have to content myself with the Blu-ray, same with no3Ljm. Has it been confirmed there's gonna be a bluray of this event? Quote
hachi Posted September 26, 2018 Author Posted September 26, 2018 11 hours ago, isamu said: Has it been confirmed there's gonna be a bluray of this event? We're just assuming there's going to be a blu-ray It's a consolation for those who wanna go but can't. Quote
isamu Posted September 26, 2018 Posted September 26, 2018 Oh OK gotcha. Well lets hope there's a BD version. When was the last time a Macross Concert was released on either DVD or BD? I would kill to see a DVD/BD release of the 15th Anniversary concert that took place back in 1999. I guess that never came out either 'eh? Quote
Focslain Posted September 26, 2018 Posted September 26, 2018 (edited) Most recent concert on BluRay is LIVE2018 "WALKURE wa Uragiranai" at Yokohama Arena, release date is 10/24/18, linked is the dual set but they are selling the days seperate. Prior to that is LIVE 2017 "WALKURE ga Tomaranai" at Yokohama Arena and Macross Frontier Chojiku Super Live cosmic nyaan (Cosmic Musume) Those are what I found on CDJapan, I'm sure there are more elsewhere. Edited September 26, 2018 by Focslain Quote
hachi Posted September 28, 2018 Author Posted September 28, 2018 On 9/27/2018 at 4:17 AM, Focslain said: Most recent concert on BluRay is LIVE2018 "WALKURE wa Uragiranai" at Yokohama Arena, release date is 10/24/18, linked is the dual set but they are selling the days seperate. Prior to that is LIVE 2017 "WALKURE ga Tomaranai" at Yokohama Arena and Macross Frontier Chojiku Super Live cosmic nyaan (Cosmic Musume) Those are what I found on CDJapan, I'm sure there are more elsewhere. That LIVE2018 bluray is obscenely expensive. Though I assume attending the actual concert would have been more expensive (plane tickets, hotel reservations, food, etc). Quote
hachi Posted September 28, 2018 Author Posted September 28, 2018 Is there somebody good enough in Japanese who could translate these instructions? From what I can understand date range for actual payment is 2018 Oct 15 14:00 ~ 2018 Oct 18 23:59. And ticket claiming is 2019 May 17 11:00 until the day of the concert. And you can only claim it from a Family Mart? If there are guys who read this fluently please help? ※受付期間以外はお申込みできません。受付期間をよくご確認のうえ、お申込みください。 ※受付開始直後・終了直前はサイトが混み合う可能性がございます。お時間に余裕をもってお申込みください。 ※本受付は先着順ではございません。受付期間内にお申込みいただいた全応募者の中から厳正なる抽選を行い、当選者を決定致します。ご理解いただいたうえでお申込みください。なお、チケットは必ず確保できるというものではありません。あらかじめご了承ください。 【枚数制限】1会員様1公演につき1回2枚までお申込み可能 【お支払い】全国ファミリーマート店舗またはクレジットカードにてお支払いください。 ※「VISA・Master・JCB」のクレジットカードのご利用が可能です。 ※カード決済の決済名称・明細は「EVENTIFYチケット料金」になります。 【ファミリーマートでのお支払い期間】 2018年10月15日(月)14:00 ~ 2018年10月18日(木)23:59 【チケット受取期間】2019年05月17日(金)11:00(予定) ~ 公演日当日まで ※公演日当日まで発券が可能です。 【チケットのお受取り】全国ファミリーマート店舗にてお受取りください。 ※チケットの発券時に必要な引換票番号は、購入されたサイトにログイン後、「マイページ(予約/購入履歴)」でご確認ください。 ※お近くのファミリーマート店内設置のFamiポート端末に発券に必要な「引 票番号」(「4」から始まる13桁)をご入力いた ※会場内の映像・写真が公開されることがありますので、予めご了承下さい。 ※受付期間以外はお申込みできません。受付期間をよくご確認のうえ、お申込みください。 ※本公演当日、必ずご参加いただける方のみお申込みください。 ※会員登録時、必ずご連絡のつくメールアドレスにてお申込みください。 ※入金期限は必ずお守りください。入金期日を過ぎるとご入金手続きはできなくなります。また、期日までにご入金いただけなかった場合、いかなる理由でも無効となります。あらかじめご了承ください。 ※ご購入されたチケットの詳細は「マイページ」にてご確認いただけます。なお、サポート情報としてメールでもご連絡致します。お申込み時にご登録のメールアドレスへお知らせ致しますので、ドメイン指定等、メール受信制限の設定を行っている場合は、あらかじめ「@eventify.co.jp」からのメールを受信可能な状態に設定をお願い致します。 ※お送りしたメールの再配信はできません。誤って削除することのないようご注意ください。 ※インターネットの途中経路の障害や、お客様のご利用されているメールサーバの問題等による遅配・未配につきましては、その責を一切負いません。 ※チケットの再発行は一切致しません。チケットの紛失には十分ご注意ください。 ※返金・クレーム及びお席の振替は一切お受けできません。あらかじめご了承ください。 【チケット予約に関するお問い合わせ】 「FAQ」で問題が解決できない場合は、「FAQ内・お問い合せフォーム」よりお問い合わせください。 お問い合わせの際は、「お名前」、「お電話番号」、「お問い合わせ内容」を明記してください。 (返信メールが届かない際など、お電話にてご回答させていただく場合がございます。) ◇ 営業時間 10:00 ~ 18:00 ◇上記営業時間以降のお問い合わせに関しましては、翌日以降の返信とさせていただきます。 <問い合わせメールの返信が来ない場合> 迷惑メール対策として、受信の許可・拒否などの設定をされている可能性がございます。 受信するには「eventify.co.jp」を受信するドメインとしてご登録ください。 メールの返信がない場合には、お客様の端末ではドメイン指定がされていません。 迷惑メール対策として、受信の許可・拒否などの設定を再度ご確認ください。 、端末より発行される「Famiポート申込券」を30分以内にレジカウンターまでお持ちください。 ★「Famiポート」支払・受取方法詳細はこちら! 【公演に関するお問合せ】ディスクガレージ 050-5533-0888 (平日12:00~19:00) 注意事項 ※会場内の映像・写真が公開されることがありますので、予めご了承下さい。 ※受付期間以外はお申込みできません。受付期間をよくご確認のうえ、お申込みください。 ※本公演当日、必ずご参加いただける方のみお申込みください。 ※会員登録時、必ずご連絡のつくメールアドレスにてお申込みください。 ※入金期限は必ずお守りください。入金期日を過ぎるとご入金手続きはできなくなります。また、期日までにご入金いただけなかった場合、いかなる理由でも無効となります。あらかじめご了承ください。 ※ご購入されたチケットの詳細は「マイページ」にてご確認いただけます。なお、サポート情報としてメールでもご連絡致します。お申込み時にご登録のメールアドレスへお知らせ致しますので、ドメイン指定等、メール受信制限の設定を行っている場合は、あらかじめ「@eventify.co.jp」からのメールを受信可能な状態に設定をお願い致します。 ※お送りしたメールの再配信はできません。誤って削除することのないようご注意ください。 ※インターネットの途中経路の障害や、お客様のご利用されているメールサーバの問題等による遅配・未配につきましては、その責を一切負いません。 ※チケットの再発行は一切致しません。チケットの紛失には十分ご注意ください。 ※返金・クレーム及びお席の振替は一切お受けできません。あらかじめご了承ください。 【チケット予約に関するお問い合わせ】 「FAQ」で問題が解決できない場合は、「FAQ内・お問い合せフォーム」よりお問い合わせください。 お問い合わせの際は、「お名前」、「お電話番号」、「お問い合わせ内容」を明記してください。 (返信メールが届かない際など、お電話にてご回答させていただく場合がございます。) ◇ 営業時間 10:00 ~ 18:00 ◇上記営業時間以降のお問い合わせに関しましては、翌日以降の返信とさせていただきます。 <問い合わせメールの返信が来ない場合> 迷惑メール対策として、受信の許可・拒否などの設定をされている可能性がございます。 受信するには「eventify.co.jp」を受信するドメインとしてご登録ください。 メールの返信がない場合には、お客様の端末ではドメイン指定がされていません。 迷惑メール対策として、受信の許可・拒否などの設定を再度ご確認ください。 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.